Cele:
1. Uświadomić uczniom ich roli jako konsumentów oraz tego
konsekwencje.
2. Dać uczniom wiedze oraz świadomość dotyczącą ich własnej konsumpcji
i codziennego spożycia energii.
3. Zapoznać uczniów z problemami środowiska, z którymi musi zmierzyć
się nasza planeta oraz ich przyczynami.
4. Poinformować o alternatywnych źródłach energii oraz ich promowanie.
5. Zmienić nastawienie uczniów do zużywania energii oraz zastąpić złe
nawyki dobrymi.
6. Pomóc uczniom nabyć umiejętności działań lub aktywnej postawy
obywatelskiej.
7. Rozwinąc umiejętności uczniów pracy badawczej oraz zespołowej.
8. Dać uczniom wielokulturowe doświadczenie.
Zamierzamy się odnieść do następujących tematów i problemów:
a) narastające zanieczyszczenie jako skutek ludzkiego zachowania
i wyborów.
b) niezbędność zmian naszych codziennych nawyków i sposobu życia dla
zrównoważonej przyszłości.
c) powszechne problemy zanieczyszczenia takie jak globalne ocieplenie,
degradacja gruntów, efekt cieplarniany, kwaśne deszcze,
zanieczyszczenie wody, zubożenie warstwy ozonowej jako
konsekwencja zużytych spalin, zaniknięcia lasu, góry śmieci, miejskie,
przemysłowe oraz gospodarze zanieczyszczenia.
d) tradycyjne źródła energii są na wyczerpaniu.
e) niezbędność używania alternatywnych źródeł energii.