Menu główne

Partnerzy projektu
Wydarzenia:
Plan działań
08.2010 Tworzenie zespołu nauczycieli.
09.2010 Zbieranie materiałów do początkowego stadium projektu.
09.2010 Informacja w prasie o projekcie.
10.2010 Rumunia - spotkanie do szczegółowego omówienia zadań
i terminów na pierwszy rok.
10.2010 Ogłoszenie konkursu o przetwarzaniu odpadów (zbieranie
i segregacja śmieci w każdej szkole-partnerze)
11.2010 „Czym się żywisz” (nawyki zdrowego odżywiania się oraz
ekologiczne opakowania). Uczniowie przygotowują materiały o
zdrowej i niezdrowej żywności i prowadzą badania porównawcze w
każdym kraju.
12.2010 Sprawozdanie o wodzie - naszym najcenniejszym źródle
oraz jej braku.
01.2011 Uczniowie zbadają źródła wody w swoich krajach, jej
zużyciu w szkole i w domu. Porównają wyniki. Stworzą plakat
„woda- używaj jej mądrze”.
02.2011 Las nasz przyjaciel. Uczniowie zrozumieją rolę
lasu dla życia na ziemi i przeanalizują problemy, z którymi
borykają się lasy w dzisiejszych czasach. Przeanalizują konsekwencje
zaniknięcia lasów (gatunki zagrożone, dziury ozonowe itd.).
03.2011 Obchody miesiąca lasu. Porównawcze badania dotyczące
powierzchni lasów, typów lasu oraz ich ochrony.
03.2011 Sadzanie drzew.
03.2011 Grecja - spotkanie/ Konkurs dla wszystkich szkół
( sprawdzenie wiedzy ogólnej o przetwarzaniu odpadów.
04.2011 Obchody Dnia Ziemi - 22.04. ( ilość przetwarzania w
stosunku do ilości śmieci, akcja sprzątania, wystawa przedmiotów
powstałych w skutek przetwarzania, pokaz mody - ubrania ze śmieci.)
05.2011 Spotkanie w Polsce (tematyczna wycieczka lub obóz)
Ewaluacja dotychczasowych działań, pierwsze wyniki.
05.2011 Tydzień Comeniusa: przekaz informacji.
06.2011 Działalność do wyboru: Dzień Dunaja (29.06)
Dzień Słońca ( 21.06), Światowy Dzień Oceanów(08.06)
07.2011 Pośrednia ewaluacja
Przygotowanie sprawozdań
09.2011 Turcja - spotkanie dotyczące działań na drugi rok,
podział zadań do końcowych produktów.
10.2011 Pozyskiwanie informacji o tradycyjnych źródłach energii
i wpływie produkowania oraz wykorzystania energii na środowisko.
Uczniowie przygotowują ulotki i rozpowszechniają je.
11.2011 Włochy - omawianie wpływu transmisji energii na środowisko
(dźwiękowy, wizualny, elektromagnetyczny, ekologiczne zanieczyszczenie).
Sprawozdanie o sposobach transmisji energii w każdym z państw.
12.2011 Porównywanie i wyciąganie wniosków z badań i przedstawienie
ich na stronie internetowej projektu.
01.2012 Poszukiwanie informacji o alternatywnych źródłach energii
(wiatr, słońce, woda). Uczniowie przygotowują broszurę „Alternatywne
źródła energii”.
02.2012 Projektowanie i tworzenie różnych diagramów (elektrownie,
odnawialna energia, samowystarczalne domy, słoneczne piece), problemy
ekologiczne (efekt cieplarniany, kwaśne deszcze, zmiana klimatu,
globalne ocieplenie, susze).
03.2012 Eksperymenty z energią w każdej szkole (rodzaje energii).
03.2012 Hiszpania - spotkanie w celach zwiedzania miejsc odnawialnej
energii oraz prezentacja jednego z eksperymentów przeprowadzonych
w szkole.
04.2012 Badania o wykorzystaniu ilości transportu biorąc pod uwagę
ilość ludzi korzystających, koszty, problemy ze spalinami.
04.2012 Pozyskiwanie informacji o środkach transportu przyjaznych
środowisku, takich jak rowery, elektryczne samochody.
Wymiana informacji. Promowanie jazdy rowerami poprzez rajd rowerowy.
05.2012 Uczniowie tworzą i rozprowadzają „10 przykazań
mądrego wykorzystania energii”
05.2012 Tydzień Comeniusa - przekaz informacji o projekcie
06.2012 Końcowa ewaluacja
06.2012 Dokończenie broszur i słownika terminologii ekologicznej
w polskim oraz angielskim języku.
07.2012 Ukończenie strony internetowej projektu.
07.2012 Przygotowanie sprawozdań.
Copyright by Kajetan Krzewina